Om centerklasserne

Centerklasserne er fysisk placeret på Ådalskolen, Dalgas Allé 22, 7800 Skive, og er Skive kommunes undervisningstilbud for børn med generelle indlæringsvanskeligheder. Organisatorisk er Centerklasserne en del af Krabbeshus Heldagsskole.

Tilbuddet omfatter 0.-10.klasse.

• Vi underviser ud fra folkeskolens formål, men fagenes omfang prioriteres anderledes.
  • Vi tager udgangspunkt i det enkelte barns særlige forudsætninger og behov og giver plads til intensiv læring og personlig udvikling.
  • Vi skaber en struktureret hverdag med faglige, sociale og personlige udfordringer.
  • Vi søger hele tiden at udbygge børnenes færdigheder gennem succesoplevelser og trygge ramme, så deres selvværd styrkes
  • Vi vægter et tæt samarbejde med forældre og fagpersoner højt gennem hele skoleforløbet.
  • Alle voksne omkring barnet påtager sig et ansvar for barnet og dets trivsel.

Som forældre skal I have forventninger til skolen, forventninger om at barnet trives, udfordres og lærer noget.