Henvisning og visitation

Forudsætninger:

• Der visiteres en gang årligt til Krabbeshus Heldagsskole for børn der er bosiddende i Skive Kommune.
  • Optag til Krabbeshus Heldagsskole pr. 1. august
  • Der visiteres løbende til Krabbeshus Heldagsskole vedr. børn som er tilflyttere.
  • Såfremt andre Kommune sender en ansøgning om optagelse på Krabbeshus Heldagsskole i løbet af et skoleår, tager visitationsudvalget i Skive Kommune stilling til ansøgningen.

Vurderes barnet/den unge at tilhøre målgruppen for Krabbeshus Heldagsskole, vil ansøgningen blive imødekommet, og der vil efterfølgende i samarbejde med Krabbeshus, blive lavet en konkret aftale ml. Krabbeshus og den indstillende kommune om, hvornår barnet/den unge kan starte op på Krabbeshus Heldagsskole. Ved optag forudsættes, at visitation som minimum er afsluttet 2 måneder forud for optagelse.

Elever fra Skive Kommune

• Elever visiteres gennem visitationsudvalget.
  • Skoleafdelingen meddeler skriftligt visitationsresultatet til Krabbeshus Heldagsskole.
  • PPR sørger for, at samtidig relevante papirer sendes til Krabbeshus Heldagsskole.
  • Eleverne skal være udredt, før der påtænkes visitation til Krabbeshus Heldagsskole.

Elever fra andre kommuner

Før visitation:

• Forældrebesøg på Krabbeshus Heldagsskole sker i følgeskab med PPR fra hjemkommunen.
  • Medarbejdere fra skolen informerer om undervisningen og øvrige vigtige forhold vedrørende skolens virke.
  • Skolen henviser alle spørgsmål vedrørende ”plads på skolen til nye elever” og ”betaling af skolegang” til skoleafdelingen.

Proces i forbindelse med visitation:

• PPR fra anden kommune kontakter mundtlig PPR i Skive for at drøfte visitation til Krabbeshus Heldagsskole.
  • PPR fra anden kommune visiterer eleven ved skriftlig henvendelse til PPR i Skive. Visitationsskema samt udredningspapirer medsendes.
  • Visitationsudvalget i Skive Kommune vurderer om undervisningstilbuddet er relevant for eleven.

Efter visitation:

• Skoleafdelingen udformer kontrakt, som sendes til afleverende kommune.
  • Undervisningen kan tidligst påbegyndes 2 måneder efter visitationen.