Klubtilbud

Klubben på Krabbeshus Heldagsskole henvender sig til skolens unge, der er fyldt 14 år eller fylder 14 år i pågældende skoleår.
Klubben er et fritidstilbud, der giver skolens unge mulighed for et fællesskab med kammerater i fritiden. Klubtilbuddet tager hensyn til og tilrettelægges ud fra de udfordringer ASF giver.

Med udgangspunkt i den samfundsmæssige ungdomskultur og fritidsaktiviteter, indebærer tilbuddet social træning og strukturerede aktiviteter i forhold til fritidsrelationer, omverdenkendskab og brug af fritidsaktiviteter i nærmiljøet.

Klubtilbuddet tager afsæt i den enkelte elevs behov og forudsætninger og afvikles i et kendt miljø med personale, der har kendskab til den unge fra skolen og Ferieklub.

Målet er:

• At styrke de unges sociale liv og at fremme venskaber i et kendt og trygt miljø.
  • At højne den unges livskvalitet gennem meningsfyldte ungdomsbaseret aktiviteter.
  • At fremme selvstændighed hos den unge - med henblik på voksenlivet.
  • Kendskab til foreninger i nærmiljøet.

Klubbens åbningstid  er torsdag kl. 15.00 til 20.30 i 40 skoleuger.

Deltagelse i klubben kræver forudgående bevilling/godkendelse fra hjemkommunen, som betaler et takstbeløb pr. elev. Takstbeløbet dækker udgifter til personale, materialer, aktiviteter og aftensmad. Lommepenge er ikke dækket.

Hjemtransport fra klubben påhviler forældrene.

For yderligere spørgsmål rettes henvendelse til skolens SFO/klubleder Karina Hangaard på tlf. 99157801/24673516 eller krha@skivekommune.dk